Onze Klokkenluidersregeling

Bij Volkswagen Pon Financial Services B.V. (VWPFS) en DFM N.V. (DFM) vinden we het belangrijk dat we ons houden aan wetgeving en internationale regels, deze zijn ook vastgelegd in onze Code of Conduct en de Code of Conduct voor Business Partners. We kunnen alleen schade voorkomen aan ons bedrijf, medewerkers en zakenpartners als de regels en het beleid worden gerespecteerd. Daarom moet wangedrag snel herkent en aangepakt worden.

 

Een belangrijk onderdeel van onze klokkenluidersregeling is het principe van een eerlijke procedure. Daarnaast biedt het ook bescherming aan de klokkenluider (de melder). Bovendien is er ook de mogelijkheid om anoniem misstanden te melden. We zullen dan geen stappen ondernemen om de identiteit van een anonieme klokkenluider te achterhalen, behalve als er misbruik wordt gemaakt van het systeem. Ook tolereren we niet dat dat de klokkenluider wordt benadeeld door de melding. Personen wie onderdeel zijn van de melding zijn onschuldig tot anders is bewezen. Alle informatie wordt verwerkt in een eerlijk, snel en beschermd proces.

Heeft u vragen of feedback over de producten of service van VWPFS en DFM?

Voor vragen over contracten of andere services van VWPFS, DFM of onze business partners (bijv. dealers of tussenpersonen) kunt u contact opnemen met onze klantenservice via 033 454 9900, via ons keuzemenu komt u snel bij de juiste afdeling.

 

De klokkenluidersregeling is niet voor klant klachten bedoeld, we vragen hiervoor uw begrip.

Constateert u een schending van onze gedragscode? Zoals bijvoorbeeld schending van mensenrechten bij ons of bij een van onze leveranciers, dan kan dit wel gemeld worden middels de klokkenluidersregeling.

Hoe maak ik een melding en hoe wordt deze verwerkt?

Het is belangrijk dat de melding zo concreet mogelijk is. Omschrijf op een duidelijke, maar eenvoudige wijze wat er is gebeurd. Zo kunnen we goed onderzoek doen.

Bij een melding is het handig de volgende vragen te beantwoorden:

  1. Wie?
  2. Wat?
  3. Waar?
  4. Wanneer?
  5. Hoe?

Wanneer u een melding heeft gedaan ontvangt u altijd eerst een ontvangstbevestiging. We zullen de melding daarna verder gaan onderzoeken. Als uit deze beoordeling blijkt dat er gronden zijn voor een misstand dan zal een diepgaander onderzoek worden gestart in samenwerking met ons hoofdkantoor (Central Investigation Office van Volkswagen AG). We zullen de uitkomst van het onderzoek zo snel mogelijk met u delen.

Waar kunt melden?

De klokkenluidersregeling heeft meerde kanalen waar gemeld kan worden.

Lokaal

Hoofdkantoor

U kunt bij ons hoofdkantoor (Volkswagen) in Duitsland een melding maken via de 24/7 hotline door te bellen naar het internationale gratis telefoonnummer +800 444 46300.

U kunt ook contact opnemen met het centrale onderzoekorgaan:

 

Volkswagen AG

io@volkswagen.de


Volkswagen AG, Zentrales Aufklärungsbüro
Postfach 1717
Berliner Ring 2
38436 Wolfsburg

 

Volkswagen Financial services AG
indication@vwfs.com

+49-531-212-899785

Anlaufstelle Hinweisgebersystem ED-ELC 
Gifhorner Straße 57
38112 Braunschweig

 

Volkswagen Bank Gmbh
investigation@vwfs.com

+49-531-212-899786

Anlaufstelle Hinweisgebersystem ED-ELC 
Gifhorner Straße 57
38112 Braunschweig

 

Wilt u liever anoniem melden dan kan dat via het online platform.